Yöntem ve Tekniklerimiz

Yapılandırıcı yaklaşım: Yaşam boyu uluslararası bakış açısına sahip IB öğrencilerini desteklemeyi amaçlayan öğrenci merkezli, sorgulamaya dayalı öğrenim.

Farklılaştırılmış eğitim ve değerlendirme: Öğrenciler, dil ediniminde farklı aşamalarda, farklı görev ve kriterler ile eğitim ve öğrenimini tamamlar. Öğrenciler, destek programımızdan faydalanırlar. Müfredatımız, öğrencilerimizin ihtiyaçlarına hitap edecek şekilde belirlenir. Amacımız kapsayıcı eğitim felsefesiyle, herkesin kendi hızında en iyisini başarmasını sağlamaktır.

Kavram ve bağlam odaklı müfredat ve eğitim: Öğrenim, MYP sorgulama üniteleri etrafında evrensel bağlam, anahtar kavram ve bağlantılı kavrama dayalı gerçekleşir. Öğrenciler özgün öğrenim deneyimlerine ve  gelecekte daha büyük projelere hazırlayan hizmet öğrenimi (service learning) fırsatlarına dahil olurlar.

Disiplinler arası öğrenim: Öğrenciler gerçek yaşam zorluklarına karşı yaratıcı çözümler bulmak için farklı konular arasında bağlantı kurarak ve ortak bir tema etrafında bilgi sentezleyerek disiplinler arası çalışmalara dahil olurlar.

Becerilere dayalı öğrenim: ATL becerileri ve dil becerileri, sınıf içi ve dışındaki öğrenme deneyimleri ile birlikte elde edilir ve geliştirilir.

İletişimsel yaklaşım: Öğrenciler, dil gelişimini iletişim yoluyla tamamlarlar. Derslerimizde yer verdiğimiz çok çeşitli iletişim aktiviteleri bulunmaktadır.Bunlar:

-Hizmet öğrenme projeleri ile akran öğretimi,

-İzleyici etkileşimi içeren mülakat ve sunumlar,

-Yaratıcı süreç yazma aktiviteleri,

-İş birliği içeren aktiviteler (farklı formatlarda ortak projeler, grup çalışmaları vb.),

-Kinestetik öğrenme etkinlikleri (drama, rol yapma etkinlikleri, uygulamalı etkinlikler, etkileşimli oyunlar vb.),

-Teknolojiyi kullanarak, verileri yorumlayarak ve sonuçlar çıkararak, araştırmaya dayalı özgün aktiviteler,

-Tartışmalar ve münazaralar,

– Ders dışı etkinlikler( MYP-3 öğrencileri için Genç Model Birleşmiş Milletler (JMUN) programı ve konferansı.)


METHODOLOGY AND TECHNIQUES

-Constructivist approach: Student- centered, inquiry – based learning that aims at promoting lifelong international minded IB learners.

– Differentiated instruction & assessment: Students work in different phases of Language Acquisition with different tasks and criteria. Students benefit from our support programme and the curriculum is revised and adjusted to cater for their needs. All in all, an inclusive philosophy of education where everyone can achieve their best at their own pace.

-Concept and context – driven curriculum and instruction: Learning happens around MYP units of inquiry, based on Global Contexts, Key and Related concepts. Students benefit from being involved in authentic learning experiences, such as service learning opportunities which prepare them for bigger projects in the future.

-Interdisciplinary learning: Students are involved in interdisciplinary units, making connections among different subjects and synthesizing knowledge around a common theme in order to come up with creative solutions to real life challenges.

– Skills – based instruction: Approaches to learning (ATL) skills and language skills are acquired/developed hand in hand through learning experiences inside and outside the classroom environment.

-Communicative approach: Students acquire language through communication. A wide variety of communicative activities in class include:

– Peer teaching through service learning projects

– Interviews and presentations with audience interaction

– Creative process writing activities

– Collaborative activities (common projects in different formats, group work, etc.)
– Kinesthetic learning activities (drama, role- play activities, hands- on activities and interactive games, etc.)
– Research- based authentic tasks using technology, interpreting data and drawing conclusions.
– Discussions and debates.

– Extracurricular activities: JMUN: Junior Model United Nations programme and conference for MYP-3 students).