İDV Özel Bilkent Ortaokulu öğrencileri; dil edinme becerilerini geliştirmek adına özenle hazırlanmış birtakım sınavlardan geçer. Her sorgulama ünitesi, belli bir sayıda süreç değerlendirme (formative assessment), sonuç değerlendirme (summative assessment), quiz ve sınavlar içerir.
Süreç değerlendirme çalışmaları, ünite sürecinde yapılır. Öğrencilerin gördükleri öğrenim hakkındaki farkındalıklarını arttırmayı amaçlar. Bu çalışmalar, aynı zamanda öğrencinin sonuç değerlendirmelere hazırlanmasına yardımcı olur.Süreç değerlendirme çalışmaları notlandırılmaz fakat öğrenciler kazanımlarını irdelemek adına, detaylı bir geri bildirim alırlar.
Sonuç değerlendirme çalışmaları, ünitenin sonunda yapılır. Öğrenciler ve veliler, sonuç değerlendirmeler ve kriterler hakkında, Moodle üzerinden önceden bilgilendirilir. Bu çalışmalar öğrencilerin yabancı dil dersinde, A-D kriterlerindeki kazanımlarını ölçer. Puanlama yapıldığında,sonuç değerlendirme kağıtlarını standartlamak ve sınıf düzeyinde adil bir değerlendirme olması için ikinci kez puanlanır.Öğretmenler, bir öğrencinin müfredat değiştirip değiştirmeyeceğini ya da bir üst aşamaya geçip geçmeyeceğini belirlemek için sonuç değerlendirme seviyelerini (0-8) kullanırlar.
Öğrencinin bir üst aşamaya çıkabilmesi için, “en iyi yansıtan (best fit)” notunun en az 8 üzerinden 7 olması gerekir. MYP’ ye göre, “en uygun” notu belirlemek için öğrencinin her kriterdeki (A-B-C-D) sonuç değerlendirme kazanımlarının bütününe bakılır. Ardından, öğrencinin başarı seviyesini “en iyi yansıtan” not verilir.
5. Sınıf
MYP-t |
6. Sınıf
MYP-1 |
7. Sınıf
MYP-2 |
8. Sınıf
MYP-3 |
|
2. Aşama | 2. Aşama | 3. Aşama | 3. Aşama | |
3. Aşama | 4. Aşama | 4. Aşama | ||
5. Aşama |
Öğrencilerin başarı düzeyleri, her sorgulama ünitesinin sonunda velilere bildirilir.
Ayrıca Her dönem; her sınıf düzeyinde sınavlar, gramer quizleri ve kelime quizleri uygulanır. Her sınav 40 dakika sürmektedir. Sınav dinleme ya da okuma bölümlerinden oluşur. Sınav ve quiz notları, tıpkı K-12 gibi akademik sisteme kaydedilir. Quiz notlarının ortalaması DEK 2 notunu oluşturur. Öğrencilere,toplamda 3 farklı DEK notu (sözlü notu) verilir. Bu notlar, öğrencinin sınıftaki günlük performansını ölçer. Sınavlar, quizler ve DEK notları öğrencinin dil gelişim seviyesinin belirlenmesini (fazını/phase) etkilemez çünkü bu notların hedefleri ve amacı, MYP dil ediniminin amacından farklıdır.
Öğrenciler,Almanca, Fransızca ve İspanyolca derslerinde,MYP dil ediniminin 1. aşamasında çalışacaklardır. Almanca, Fransızca ve İspanyolca da,her dönem birer MYP ünitesi ve her sorgulama ünitesinin sonunda sonuç değerlendirme çalışmaları olacaktır. Almanca, Fransızca ve İspanyolca derslerinde her dönem ikişer adet sınav yapılacak, quiz olmayacaktır. Her sınav 40 dakika sürmektedir.Sınav;gramer, kelime bilgisi, dinleme, okuma ve yazma bölümlerinden oluşmaktadır. Sınav notları, tıpkı K-12 gibi akademik sisteme kaydedilmektedir. Almanca, Fransızca ve İspanyolca derslerinde de öğrencilere DEK notları verilir. İngilizcenin aksine, bu derslerde 2 adet DEK notu verilir ve kriterler, İngilizce dersinde kullanılan kriterlerden farklıdır.
Assessment:
All students of IDF Bilkent Middle School engage in rigorous assessment aimed at further development of their language acquisition skills. Each Unit of Inquiry contains a number of formative assessment tasks, summative assessment tasks, quizzes and exams.
Formative assessment tasks take place throughout a unit of inquiry and raise students’ awareness of their learning as well as help students prepare for summative assessments. Although formative assessment tasks are not graded, students receive extensive feedback to gain an understanding of their achievement.
Summative assessment tasks are conducted at the end of each unit of inquiry. Students and parents are informed about summative assessment tasks as well as the criteria in advance through Moodle. Summative assessment tasks measure students’ achievement in Criteria A – D of Language Acquisition. When marked, summative assessment papers are standardized and double – marked to ensure fair assessment across the grade level. Teachers use summative assessment achievement levels (0 – 8) to determine whether a student is ready to move up to the next phase of Language Acquisition at the end of the academic year.
In order to move up, a student should achieve at least a “best fit” final grade of 7 out of 8. According to the MYP, “best fit” is determined by looking holistically at each students’ achievements on summative assessment tasks for each criterion- A, B, C and D-, and then by awarding an overall “best fit” final grade.
Grade 5
MYP-t |
Grade 6
MYP-1 |
Grade 7
MYP-2 |
Grade 8
MYP-3 |
|
Phase 2 | Phase 2 | Phase 3 | Phase 3 | |
Phase 3 | Phase 4 | Phase 4 | ||
Phase 5 |
Students’ achievement levels will be communicated to parents at the end of every unit of inquiry.
Additionally, in all grades there are exams and grammar and vocabulary quizzes per semester. Each exam is 40 minutes long and contains either listening or reading tasks. Exam and quiz grades are recorded in K-12 as well as e-school. The average of quiz grades constitutes DEK 2 grade. There are 3 different DEK grades (oral grades) given to students to assess their class performance on a daily basis. Exams, quizzes and DEK grades do not impact students’ movement from one phase to the other, or changing curricula, as their objectives and purpose differ from those of MYP Language Acquisition.
For German, French and Spanish, students will work at MYP LA phase 1. In German, French and Spanish, there will be an MYP unit per semester with summative assessment tasks at the end of each unit of inquiry. Students in German, French and Spanish will also take exams twice a term but no quizzes. Each exam is 40 minutes long and contains vocabulary and grammar, listening, reading and writing tasks. Exam grades are recorded in K-12 as well as e-school. Students will be given DEK grades for German, French and Spanish. There will be 2 DEK grades and the criteria will differ from the one used for English lessons.