HEDEFLERİMİZ

Dil kazanım hedeflerimizin her biri, eşit ağırlıklı altı değerlendirme kriterinden bir tanesine karşılık gelir.Öğretmenlerin, her kriterde öğrenci çalışmalarını değerlendirirken kullandıkları tanımlayıcıları içeren ve 4’e ayrılan 8 (1-8) başarı düzeyleri vardır.

Kriter A: Görsel ve Sözel Metni Anlama

Öğrenciler, sözel metin ile verilen görsellerin belli başlı fikirleri, değerleri ve tutumları iletmek için nasıl kullanıldığını anlamak için sözlü ve görsel metinleri yorumlar ve bu metinlerden anlam çıkarır.

Kriter B: Yazılı ve Görsel Metni Anlama

Öğrenciler, yazılı metin ile verilen görsellerin belli başlı fikirleri, değerleri ve tutumları iletmek için nasıl kullanıldığını anlamak üzere yazılı ve görsel metinleri yorumlar ve bu metinlerden anlam çıkarır.

Kriter C- Yazılı: Yazılı, Görsel veya Sözel Metine Bir Karşılık Olarak (yazılı) İletişim Kurmak

Öğrenciler  kişisel, yerel veya küresel ilgi ve öneme sahip konular hakkında etkileşim kurar. Hedef dilde sözlü, yazılı ve görsel metinlere cevap vererek iletişim becerilerini geliştirir.

Kriter D-Yazılı: Dili Yazılı Formda Kullanmak

Öğrenciler, dili hedef kitleye ve amaca uygun olarak algılar ve kullanır (örneğin: ev/ sınıf ortamı, resmi/gündelik dil, sosyal/ akademik bağlamlar). Öğrenciler çeşitli dil yapıları, stratejileri ve teknikleri için dilsel ve edebi kavramlardan yola çıkarak çalışmalarını tamamlar.

Kriter C- Sözel: Yazılı, Görsel veya Sözel Metine Bir Karşılık Olarak (sözel) İletişim Kurmak

Öğrenciler kişisel, yerel veya küresel ilgi ve öneme sahip konular hakkında etkileşim kurarak ve hedef dilde sözlü, yazılı ve görsel metinlere cevap vererek iletişim becerilerini geliştirir.

Kriter D- Sözel: Dili Sözel Formda Kullanmak

Öğrenciler, dili hedef kitleye ve amaca uygun olarak algılar ve kullanır (örneğin: ev/ sınıf ortamı, resmi/gündelik dil, sosyal/ akademik bağlamlar). Öğrenciler, çeşitli dil yapıları, stratejileri ve teknikleri geliştirmek için dilsel ve edebi kavramlarından yola çıkarak çalışmalarını tamamlar.


OBJECTIVES:

Each language acquisition objective corresponds to one of six equally weighted assessment criteria. Each criterion has eight possible achievement levels (1–8), divided into four bands with unique descriptors that teachers use to make judgments about students’ work:

-Criterion A: Comprehending spoken and visual text

Students interpret and construct meaning from spoken and visual texts to understand how images presented with oral text interplay to convey ideas, values and attitudes.

-Criterion B: Comprehending written and visual text

Students construct meaning and interpret written and visual text to understand how images presented with written text interplay to convey ideas, values and attitudes.

-Criterion C- written: Communicating (by writing) in response to spoken and/or written and/or visual text

Students develop their communication skills by interacting on a range of topics of personal, local and global interest and significance, and responding to spoken, written and visual text in the target language.

-Criterion D- written: Using language in written form

Students recognize and use language suitable to the audience and purpose (for example, home, classroom, formal and informal, social, academic contexts). Students apply their understanding of linguistic and literary concepts to develop a variety of structures, strategies and techniques

-Criterion C- spoken: Communicating (by speaking) in response to spoken and/or written and/or visual text

Students develop their communication skills by interacting on a range of topics of personal, local and global interest and significance, and responding to spoken, written and visual text in the target language.

-Criterion D- spoken: Using language in spoken form

Students recognize and use language suitable to the audience and purpose (for example, home, classroom, formal and informal, social, academic contexts). Students apply their understanding of linguistic and literary concepts to develop a variety of structures, strategies and techniques