Dil Edebiyat Bölümü olarak öğrencilerimizin dört temel dil beceisini geliştirmek ve IB öğrenen profillerine sahip bireyler yetiştirmek üzere çalışmalarımızı yürütüyoruz. Bu doğrultuda planladığımız çalışmalarda Türk ve Dünya Edebiyatı’na hakim olan, Türk diline saygılı ve günlük yaşamında Türkçeyi etkin ve düzgün konuşan, toplumumuzun kültür ve değerlerine saygı duyarak belirli gün ve haftalarda etkin görevler alan geleceğin mirasçılarını yetiştirmekteyiz.

Yapılan bir  araştırmaya  göre bireylerin,
Okuduklarının %10’unu
İşittiklerinin %20’sini
Gördüklerinin %30’unu
Hem görüp hem işittiklerinin %50’sini
Söylediklerinin %70’ni
Yapıp söylediklerinin %90’nı hatırladıkları kanıtlanmıştır. Dil ve Edebiyat Bölümü olarak farklı yöntem ve teknikler kullanarak öğrencilerin kalıcı öğrenmeleri için çalışmalar planlamaktayız.

Türk ve Dünya Edebiyatı’nın seçkin eserleri üzerinden 21. yüzyıl becerilerine sahip  (araştıran, sorgulayan, çözüm üreten,  eleştirel düşünen, yorumlayan…) bireyler yetiştirmek için çalışmalarımızı şekillendiriyoruz.

Mustafa Kemal Atatürk’ün; “Türk milletinin geleceği, bugünkü evlatlarının doğru görüşüyle ve yorulmak bilmeden çalışmak azmiyle büyük ve parlak olacaktır.” idealinin ışığında her geçen gün gelişiyor ve değişiyoruz.